Dagisvecka 1 avklarad!

Det var en nöjd och belåten liten kille som somnade gott i sin säng ikväll. Det har varit mycket intryck denna veckan!

Nu har vi kommit halvvägs i inskolningen på dagis, och det har verkligen gått hur bra som helst! Idag var jag endast med 20 minuter på morgonen, så strax innan dom skulle ha samling och fruktstund sa jag till William "nu ska mamma gå en stund, men jag kommer snart tillbaka." Då sprang han fram till mig och gav mig en bamsekram, men jag tror inte riktigt han förstod vad jag menade för när jag skulle gå ut genom dörren tyckte ju han att han också skulle följa med 😄
När jag kom tillbaka så satt de fortfarande och åt lunch. William sken upp som en sol när han fick syn på mig. Hans dagisfröken berättade att det verkligen hade gått jättebra, att han hade lekt och busat massor med dom andra barnen. Fick även se lite bilder hon hade tagit på honom, och då fick jag verkligen se hur roligt han hade haft! Det värmde lite extra i mamma-hjärtat.

Imorgon ska jag jobba 10-17. Sen är det kalas för våran Vidis som fyller 2 år!

På söndag ska vi försöka börja småpacka lite, det är ju mycket man kan börja med som man ändå inte använder.
På måndag är det visning på våran lägenhet, så då kan det vara skönt att ha börjat få undan lite. Man tror ju alltid att "det är ju inte så mycket", men det brukar det bli sen ändå 😅

- Vardagligheter - | |
Upp